| Rollspelskväll #1 | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Skopsen Riksalkis - känd från TV
| Rubrik: Rollspelskväll #1 ons apr 01, 2009 12:29 am | |
| Gå igenom lite regler och sunt förnuft kring pen&paperrollspel. Prata lite om rollspelskänsla och hur man behåller stämningen och fantasyn. Alla spelare gör karaktärer. Jag har ju ett sketet äventyr liggandes vi kan lira. Nyktert. Jag kan bara lördagar. | |
|
| |
flicklampan Polare till Frankie
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 ons apr 01, 2009 12:31 am | |
| Ohh, mysigt landskap Ser framför mig alven som plöjer fram i sin monstertruck bortom kröken Har du något karaktärsformulär så man kan börja skissa lite? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 ons apr 01, 2009 12:34 am | |
| - flicklampan skrev:
- Ohh, mysigt landskap Ser framför mig alven som plöjer fram i sin monstertruck bortom kröken Har du något karaktärsformulär så man kan börja skissa lite?
Om du minns rätt så vare du som skrev ut dem sist =P Inget karaktärsbyggande är tillåtet utan SLs översyn. [edit] Klart du får skissa på en karaktär. Ras, kön, ålder, yrke osv men man får inte fylla i formuläret själv WOOOO | |
|
| |
axelovich Grottrunkare - för evigt
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 ons apr 01, 2009 12:39 am | |
| Hittade en torrent med handböcker och regelbok i pdf, lägger ut på servern när jag fått ner det som krävs. | |
|
| |
flicklampan Polare till Frankie
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 ons apr 01, 2009 12:43 am | |
| - axelovich skrev:
- Hittade en torrent med handböcker och regelbok i pdf, lägger ut på servern när jag fått ner det som krävs.
Du får tanka fort som fan innan klockan hinner slå 24 då Jasså det är samma formulär? Då är jag med på noterna. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 ons apr 01, 2009 12:45 am | |
| - axelovich skrev:
- Hittade en torrent med handböcker och regelbok i pdf, lägger ut på servern när jag fått ner det som krävs.
Råbra jobbat. Är det månne Äventyrsspel du pratar om? är de enda böckerna vi spelar med i stort sett + grundboxen och tjuvar och lönnmördare | |
|
| |
axelovich Grottrunkare - för evigt
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 ons apr 01, 2009 12:48 am | |
| Paketet innehöll en del av dom där, men det är grundregelboken jag vill åt. Regelmodifikationer, om vi ska spela med sådant, finns på SVEROK. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 ons apr 01, 2009 12:54 am | |
| Regelmoddar gör vi väl snarare själva när vi provat på lite. Allt är upp till SL att bestämma | |
|
| |
Elysion FrankiePapa!
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 tor apr 02, 2009 11:47 pm | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Rollspelskväll #1 | |
| |
|
| |